Regulamin
I. WARUNKI UCZESTNICTWA
- Rozgrywki prowadzone są przez firmę ANNOX Anna Milewska z siedzibą w Warszawie, w dalszej części zwaną Organizatorem.
- Warunkiem przystąpienia do rozgrywek jest:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego i listy zawodników oraz przesłanie drogą mailową na adres, bądź też wypełnienie wspomnianych dokumentów za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej rozgrywek;
- dokonanie opłaty za rozgrywki w wysokości ustalonej z organizatorem. Istnieje możliwość dokonania płatności w trzech ratach. Wpłat należy dokonywać na konto: 81 1050 1025 1000 0092 1901 0163
- Zgłoszenie do rozgrywek skutkuje zaakceptowaniem regulaminu Ligi Fanów
II. ZESPOŁY I ZAWODNICY
- System rozgrywek uzależniony jest od liczby drużyn zgłoszonych do danego sezonu i będzie ogłoszony przed startem każdego z nich.
- Każda drużyna musi posiadać swojego reprezentanta (kierownika), który:
- zgłasza i wycofuje drużynę z rozgrywek
- odpowiada za kontakt z Organizatorem w związku ze sprawami dotyczącymi jego drużyny
- odpowiada za zachowanie drużyny przed, podczas jak i po meczu
- odpowiada za niedopuszczenie do gry zawodników do tego nieuprawnionych.
- W rozgrywkach mogą brać udział tylko osoby pełnoletnie. W przypadku gry niepełnoletniego zawodnika odpowiedzialność spoczywa na kapitanie drużyny, który winien dysponować stosowną zgodą od przedstawicieli ustawowych małoletniego
- Każdemu uczestnikowi rozgrywek znane są zasady gry w piłkę nożną i każdy uczestnik gry ma pełną świadomość, że może nabawić się kontuzji w trakcie gry. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności prawnej za wypadki wynikające z udziału zawodnika w rozgrywkach piłkarskich oraz za skutki wypadków przed, po i w czasie gry. Każdy zawodnik gra na swoją odpowiedzialność. Zaleca się uczestnikom rozgrywek - w celu ochrony ubezpieczeniowej - zawarcie ubezpieczenia od NNW.
- Maksymalnie trzech zawodników z drużyny może grać również w innych zespołach, ale nie na tym samym poziomie rozgrywek. Dopuszcza się zmianę drużyny tylko na przełomie rundy jesienno - wiosennej lub w nowym sezonie.
- Kapitan zobowiązuje się niezwłocznie do przekazania treści Regulaminu członkom drużyny.
- W ciągu 14 dni od daty podpisania karty zgłoszeniowej, każdy z zawodników może zgłosić swoje uwagi do Regulaminu Rozgrywek do organizatora drogą elektroniczną na adres kontakt@ligafanow.pl
- W ciągu 24 godzin od ostatniego meczu drużyna ma prawo do zgłoszenia jakichkolwiek uwag, zastrzeżeń w kwestii odbytego spotkania drogą elektroniczną. Kapitan wraz z zastępcą zobligowani są do zaktualizowania danych osobowych w przypadku ich zmiany.
- Kapitan zobowiązany jest do poinformowania organizatora o nowych zawodnikach, którzy dołączyli w trakcie sezonu do drużyny i wpisanie ich na listę w protokole meczowym.
- Każda drużyna zobowiązana jest do wpłacenia wpisowego za udział w rozgrywkach w terminie uzgodnionym z organizatorem. Odpowiedzialność za wpłatę całej kwoty spoczywa na osobie zgłaszającej drużynę do rozgrywek piłkarskich.
- Zgłoszenie do rozgrywek i brak zgłoszonych uwag do Regulaminu przez zawodnika oznacza pełną jego akceptację i nakłada obowiązek jego przestrzegania przez uczestników rozgrywek.
- W trakcie roku kalendarzowego w Lidze Fanów rozgrywane są dwie rundy: jesienna i wiosenna. Obie rundy stanowią jedną całość, po której możliwe są spadki oraz awanse pomiędzy poszczególnymi poziomami rozgrywkowymi, a także przyznawane są nagrody drużynowe oraz indywidualne. Drużyna zgłaszając się do rozgrywek zgłasza swój udział na cały sezon ligowy. W przypadku gdy dana drużyna po rundzie jesiennej nie przystąpi do rozgrywek na wiosnę wówczas jej miejsce zajmuje nowy zespół przejmujący wszystkie zdobyte te punkty i statystyki. Drużyna, która nie przystąpi do rundy rewanżowej na wiosnę automatycznie zostaje wykluczona z rozgrywek na okres 5 lat wraz ze wszystkimi jej zawodnikami.
- Każda drużyna biorąca udział w rozgrywkach ma obowiązek występowania w jednakowych strojach z numerami na plecach (od 1 do 99) Przy czym drużynom, które nie posiadają jednolitych, ponumerowanych strojów Organizator na czas meczu użycza znaczników.
- W sytuacji gdy choćby jeden zawodnik zdecydował się na grę w znaczniku, reszta drużyny również jest zobowiązana do nałożenia znaczników. Sędzia ma prawo, pod groźbą walkowera, nie dopuścić do meczu drużyny, która nie godzi się na założenie znaczników.
- Zawodnik nie może posiadać jakichkolwiek przedmiotów, które mogą stanowić zagrożenie dla niego oraz innych uczestników meczu (zegarki, kolczyki, naszyjniki itp.). Dopuszcza się grę w okularach korekcyjnych, jednak tylko za zgodą Organizatora, która zapadła po wcześniejszym zwróceniu się zainteresowanego drogą pisemną.
- Każdy zawodnik winien występować w obuwiu sportowym - buty sportowe na płaskiej podeszwie (halówki), turfy oraz lanki. Zabrania się grania w obuwiu mającym jakiekolwiek elementy metalowe.
- Za kibiców odpowiada drużyna i jej kapitan. Jeżeli sympatycy danego zespołu zakłócają spokój rozgrywek, Organizator ma prawo poprosić kapitana zespołu o podjęcie stosownych czynności. W skrajnych przypadkach Organizator ma prawo wykluczyć z rozgrywek zespół, którego kibice zakłócają spokój rozgrywek.
- Kibice są zobowiązani do przestrzegania regulaminu obiektu, na którym są rozgrywane mecze.
- Przełożenie terminu rozegrania spotkania jest możliwe tylko za zgodą Organizatora i drużyny przeciwnej. Zespół występujący o zmianę terminu meczu musi zwrócić się o to do Organizatora przynajmniej(!) tydzień przed pierwotnym terminem jego rozegrania. Prośby złożone później nie będą rozpatrywane.
- Terminarz rozgrywek przygotowywany jest na 2-3 tygodnie przed daną kolejką i złożony jest on z podsyłanych propozycji meczowych. W przypadku rozegrania meczu ostateczne słowo należy do gospodarza.
- Organizator ma prawo podjąć decyzję o wykluczeniu danej drużyny z rozgrywek w przypadku:
- braku przewidzianej regulaminem wpłaty
- wybitnie niesportowego zachowania się zawodników i osób związanych z drużyną przed, w czasie lub po meczu
- notorycznego łamania postanowień regulaminu Ligi Fanów
- trzykrotnego niestawienia się na spotkanie w jednej rundzie.
- W przypadku wycofania drużyny z rozgrywek osoba do tego uprawniona powinna powiadomić o tym fakcie Organizatora.
- Drużynom, które zostały wykluczone lub wycofały się z rozgrywek nie przysługuje zwrot wniesionej wcześniej opłaty.
- W przypadku wykluczenia lub wycofania się drużyny, organizator ma prawo zastąpić ją innym zespołem będącym na liście rezerwowej.
- Drużyna, która awansowała do wyższej klasy rozgrywkowej, nie musi ostatecznie grać w wyższej lidze - może pozostać na tym samym poziomie rozgrywek co w poprzednim sezonie.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania wizerunku zawodników grających w lidze dla celów marketingowych.
- Każdy zawodnik zgłoszony do rozgrywek zobowiązany jest do posiadania na zawodach dokumentu tożsamości oraz okazania go na wezwanie Organizatora lub sędziego zawodów:
- W przypadku nie okazania dokumentu tożsamości zawodnik traktowany jest jako nieuprawniony do gry, a jego drużyna zostaje ukarana walkowerem -1 punkt i wynikiem 0:3;
- Organizator - względnie sędzia zawodów - ma prawo do sprawdzenia tożsamości zawodników występujących w danym meczu przed jego rozpoczęciem, w trakcie przerwy i po zakończonym spotkaniu;
- Drużyna przeciwna powinna zgłosić chęć sprawdzenia tożsamości zawodników rywali do Organizatora lub sędziego przed meczem za pośrednictwem kapitana. Wszelkie prośby co do sprawdzenia tożsamości zawodników drużyny przeciwnej zgłoszone w trakcie lub po zakończonym spotkaniu nie będą przyjmowane;
- Sprawdzana drużyna powinna dostarczyć dowody tożsamości zawodników występujących w danym meczu najpóźniej 15 minut po zakończeniu spotkania. Sprawdzenie dokumentów przebiega pod opieką Organizatora i w obecności obu kapitanów drużyn.
- W meczach nie mogą brać udziału zawodnicy będący pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
- W każdej drużynie do rozgrywek może być zgłoszonych maksymalnie 25 zawodników (tylko oni mogą brać udział w meczu), przy czym na boisku przebywa 5 zawodników z pola oraz bramkarz. W przypadku, gdy w meczu uczestniczy zawodnik niezgłoszony, drużyna w której gra ukarana zostaje walkowerem (-1 punkt) i rezultatem 0:3. Organizator może zwiększyć limit zawodników w zespole, jednak nie więcej niż do liczby 30 graczy, na pisemny wniosek kierownika zespołu.
- Zawodników można zgłaszać najpóźniej przed rozpoczęciem 3 meczu w danej rundzie. Dane nowego zawodnika (imię, nazwisko) należy przesłać na adres albo przekazać osobiście Organizatorowi.
- Po 3 swoim meczu drużyna ma prawo dopisać kolejnych zawodników do swojego składu, ale w każdej kolejce po jednym graczu od 4 od 15 kolejki.
- w 3 ostatnich kolejkach sezonu ( 16, 17, 18 kolejka) zabrania się wprowadzania jakichkolwiek zmian (chyba, że ma to na celu uniknięcie walkowera za zbyt małą ilość zawodników)
- Zespoły rywalizujące w lidze i zainteresowane dalszym uczestnictwem w rozgrywkach zobowiązane są do ponownego zgłoszenia drużyny przed rozpoczęciem każdej rundy
III. ZASADY ROZGRYWEK
- Mecze odbywać się będą zgodnie z terminarzem ustalonym przez Organizatora. Terminarz dostępny jest na stronie internetowej http://www.ligafanow.pl
- Gra odbywać się będzie piłką o rozmiarze 5, na bramki o wymiarach 5m x 2m.
- Rozgrywki LIGI FANÓW prowadzone są w systemie dwurundowym: jesień - wiosna.
- Wpisowe za każdą rundę płacone jest oddzielnie zgodne z ofertą rozgrywek.
- Przed meczem kapitanowie lub kierownictwo obydwu drużyn powinni sprawdzić poprawność danych zawartych w protokole i uzupełnić go, jeśli taka potrzeba zaistnieje (wpisanie numeru zawodnika, poprawienie imienia itp.)
- W przypadku gdy obie drużyny posiadają koszulki w tych samych kolorach, obowiązek założenia znaczników spoczywa na drużynie będącej gospodarzem tego meczu (wymienionej w sprawozdaniu meczowym na pierwszym miejscu). Organizator zastrzega sobie jednak możliwość nałożenia tego obowiązku na drugą drużynę, biorąc pod uwagę jej liczebność oraz kompletność ich strojów.
- Bramkarz musi zdecydowanie wyróżniać się strojem zarówno w stosunku do swojej drużyny, jak i drużyny przeciwnej. Dopuszcza się grę bramkarzy przeciwnych drużyn w strojach tego samego koloru.
- Podczas meczu tylko kapitan drużyny ma prawo rozmowy z sędzią, w związku z podjętymi przez niego decyzjami.
- Jeśli któraś z drużyn nie stawiła się do rozegrania meczu, sędzia po upływie 5 minut od ustalonej godziny rozpoczęcia spotkania odgwizduje walkower na korzyść drużyny przeciwnej. Nieobecny zespół zostaje ukarany odjęciem 1 punktu z dotychczasowego dorobku. Wynik meczu weryfikowany jest w wysokości 3:0 dla drużyny obecnej na boisku oraz przyznaniem 3 punktu za odniesione zwycięstwo. W przypadku walkowera zdobyte bramki i punkty super star wędrują do obecnie najlepszych zawodników wygranej drużyny
- Po meczu kapitanowie drużyn powinni zapoznać się z protokołem, aby uzyskać informację o końcowym wyniku, strzelcach bramek, asystach oraz o karach.
- W sytuacjach wyjątkowych Organizator ma prawo do zmiany terminu spotkania.
- Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt, za przegraną 0 punktów.
- O pozycji w tabeli decyduje większa liczba zdobytych punktów. W przypadku równej liczby punktów o wyższej pozycji w tabeli kolejno decyduje:
- wynik bezpośredniego spotkania pomiędzy zainteresowanymi zespołami (jeśli dotyczy to więcej niż dwóch drużyn tworzona jest ?mała tabela?, w której uwzględniane są tylko mecze między zainteresowanymi zespołami)
- bilans bramek
- większa liczba strzelonych goli
- większa liczba zwycięstw
- W przypadku, gdy żaden z wyżej wymienionych punktów nie rozstrzyga kolejności drużyn w tabeli, zarządza się rozegranie dodatkowego meczu pomiędzy zainteresowanymi drużynami. W sytuacji, gdy w dodatkowym meczu padnie rezultat remisowy, zarządza się - bezpośrednio po nim - serię rzutów karnych.
- Zespoły zajmujące pierwszą i drugą lokatę w pierwszej lidze otrzymują odpowiednio tytuły: mistrza i wicemistrza Ligi Fanów.
- Zespoły z trzech czołowych miejsc w niższych klasach rozgrywkowych zdobywają automatycznie awans do wyższej ligi.
- Zespoły z trzech ostatnich miejsc w poszczególnych ligach, spadają bezpośrednio do niższych klas rozgrywkowych (z 1 do 2, z 2 do 3 itd). Wyjątek stanowi najniższa z lig, o której decyduje organizator Ligi w zależności od sytuacji.
- Wszystkie wyniki z rundy drużyny wykluczonej z rozgrywek zostają anulowane, jeśli rozegra ona mniej niż 50% meczów w rundzie. Jeżeli rozegra ich więcej - wyniki zostaną utrzymane, zaś w meczach nierozegranych - zostaną przyznane walkowery dla drużyn przeciwnych. Drużyna, która została wykluczona, sklasyfikowana zostaje na ostatnim miejscu i od nowego sezonu może ubiegać się o udział w najniższej klasie rozgrywek.
- Zasady ustalania kolejności w sezonie 2023/2024 dla 14 poziomu rozgrywek gdzie drużyny po rundzie zasadniczej zostały podzielone na dwie grupy - grupa finałowa i grupa utrzymaniową.
- liczba zdobytych punktów w całym cyklu rozgrywek
- liczba zdobytych punktów w rundzie zasadniczej
- liczba punktów zdobyta w meczach bezpośrednich w rundzie zasadniczej
- różnica bramek w meczach bezpośrednich w rundzie zasadniczej
IV. PRZEPISY GRY
- Każde spotkanie trwa 2x25 minut plus czas doliczony przez sędziego. O czasie doliczonym decyduje tylko i wyłącznie arbiter danego spotkania na podstawie zdarzeń mających miejsce podczas meczu.
- Zawody nie mogą być rozpoczęte, jeśli choć jedna z drużyn ma w swoim składzie mniej niż 4 zawodników.
- W przypadku gdy na skutek wykluczeń w danej drużynie zostanie mniej niż czterech zawodników sędzia przerywa mecz, a wynik weryfikowany jest zgodnie z Regulaminem Ligi Fanów (walkower 3:0 na korzyść drużyny przeciwnej za wyjątkiem sytuacji, w której aktualny wynik jest dla drużyny niezdekompletowanej korzystniejszy - w tej sytuacji wynik z momentu przerwania meczu zostaje utrzymany). Bramki zdobyte oraz kartki pokazane do momentu przerwania zawodów wliczają się do klasyfikacji indywidualnych. Drużyna zdekompletowana ponosi wszelkie konsekwencje przewidziane w zapisie dotyczącym przyznania walkowera.
- Każda drużyna podczas meczu może dokonać nieograniczonej liczby zmian. Zmiany nie wymagają przerwy w grze. Zmiana może zostać dokonana tylko w wyznaczonej strefie, która znajduje się z boku boiska. Zawodnik wchodzący może pojawić się na boisku tylko wtedy gdy zawodnik schodzący opuścił już pole gry.
- W sytuacji gdy zmiana zostanie przeprowadzona nieprawidłowo, sędzia przerywa mecz, zawodnik wchodzący zostaje ukarany żółtą kartką i karą minutową. Gra wznawiana jest rzutem wolnym z miejsca, gdzie była piłka w momencie przerwania gry.
- W przypadku gdy zawodnik rezerwowy z premedytacją przerywa akcję rywali karany jest czerwoną kartką, a drużyna dziesięciominutową karą.
- Zmiana bramkarza musi zostać zgłoszona sędziemu i jest możliwa tylko podczas przerwy w grze.
- Wszystkie rzuty wolne ( poza nakładką, wślizgiem, niesportowym zachowaniem) są bezpośrednie i mogą być wykonywane bez gwizdka, jednak to sędzia decyduje ostatecznie czy gra wznawiana jest na gwizdek czy też bez jego użycia.
- Odległość zawodników drużyny przeciwnej od piłki przy wznawianiu gry wynosi 5 metrów.
- Dopuszcza się grę wślizgiem bezkontaktowym wykonanym w sytuacji, gdzie w otoczeniu pola gry nie ma innego zawodnika drużyny przeciwnej ( minimum 3 metrów ) w przypadku blokowania strzału na bramkę lub ratowanie piłki wychodzącej na poza pole gry. Każda próba wykonania wślizgu bezpośrednio przy zawodniku drużyny przeciwnej traktowana jest jako naruszenie przepisów gry. Sędzia w takiej sytuacji zarządza rzut wolny bezpośredni.
- Wykrok zawodnika który nie dotyka pośladkiem murawy nie jest traktowany jako wślizg.
- Bramkarz w swoim polu karnym może używać wślizgów.
- Rzut z autu wykonywany jest rękami z linii bocznej boiska lub spoza niej. Bezpośrednio z autu nie można zdobyć bramki.
- Rzut od bramki wykonywany jest przez bramkarza nogą poza własne pole karne. Bramkarz po złapaniu piłki z gry może wprowadzić ją do gry ręką lub nogą.
- Rzut karny wykonywany jest z odległości 9 metrów.
- Dopuszcza się możliwość sędziowania danego spotkania przez dwóch sędziów. Organizator o tym fakcie poinformuje drużyny najpóźniej na 5 minut przed danym spotkaniem.
- Nie obowiązuje przepis o spalonym.
- Bezpośrednio z rozpoczęcia gry można zdobyć bramkę.
- Zawodnik ma 4 sekundy na wznowienie autu, rożnego, wolnego lub wybicie piątki (przede wszystkim drużyny która w danym momencie jest na prowadzeniu)
V. SANKCJE KARNE
- Protesty dotyczące rozegranego meczu mogą być złożone przez kierownika drużyny w ciągu 24 godzin od zakończenia spotkania na adres mailowy kontakt@ligafanow.pl Protesty zgłoszone po upływie tego terminu nie będą rozpatrywane.
- Gracze karani są kartkami oraz karami czasowymi. Żółta kartka oznacza 3-minutową karę po której zawodnik może wrócić do gry. Żółta kartka w szczególności przyznawana jest za błędnie wykonaną zmianę nie w strefie zmian, za przekleństwa na boisku, za taktyczny, ostry faul na przeciwniku, za wejście nieuprawnionego zawodnika na plac gry w czasie spotkania.
- Kartka czerwona oznacza 10-minutową karę i wykluczenie z meczu. Drużyna wówczas gra w osłabieniu przez 10 minut.
- Za zachowanie swoich kibiców i zawodników rezerwowych odpowiada cala drużyna. W przypadku otrzymania żółtej/czerwonej kartki przez kibica, zawodnika rezerwowego z plac gry musi opuścić zawodnik z pola.
- Każdy zawodnik który otrzymuje karę musi opuścić plac gry na wyznaczone minuty.
- Zawodnik, który w danym meczu otrzyma drugą żółtą kartkę ( w konsekwencji czerwona ) zostaje wykluczony już z gry w danym spotkaniu, a drużyna gra w osłabieniu przez 3 minut. Zawodnik powinien opuścić plac gry i udać się na trybuny. Zawodnik, który otrzyma dwie żółte kartki w jednym meczu może grać w następnym spotkaniu.
- W przypadku wejścia na boisko nieuprawnionego zawodnika drużyna przeciwna może zażądać walkowera.
- Kiedy drużyna grająca w 3-minutowym osłabieniu straci bramkę, na boisko może powrócić ukarany zawodnik, bądź też jego współpartner.
- W przypadku sytuacji gdy dany zawodnik fauluje na żółta kartkę, sędzia puszcza przywilej korzyści i przeciwnicy strzelają bramkę, wówczas dany zawodnik otrzymuje żółtą kartkę, ale zwolniony jest z dodatkowej kary 3 minut poza boiskiem.
- W przypadku sytuacji gdy dany zawodnik ma już żółta kartkę, fauluje po raz kolejny na żółta kartkę, sędzia puszcza przywilej korzyści i przeciwnicy strzelają bramkę, wówczas dany zawodnik otrzymuje drugą żółtą kartkę i schodzi z boiska na karę 3 minut.
- Zawodnik, który w otrzymał 3, 6, 9 żółta kartkę w danym sezonie nie może wystąpić w następnym spotkaniu i zostaje zawieszony na jedną kolejkę. Zawieszenie obowiązuje we wszystkich drużynach w których uczestniczy dany zawodnik.
- Tylko sędzia prowadzący mecz może zezwolić na wejście zawodnika po upływie czasu kary.
- Organizator zastrzega sobie prawo do nałożenia kar na podstawie zapisu video.
- Zawodnik, który został ukarany czerwoną kartką zostaje zawieszony obligatoryjnie na jeden mecz, jednakże po zapoznaniu się Organizatora rozgrywek z zaistniałą sytuacją, kara ta może zostać zwiększona lub też anulowana w przypadku przewinienia technicznego lub błędu arbitra.
- W przypadku zachowań wybitnie niesportowych (np. ubliżanie, wyzywanie arbitra/organizatora, uderzenie przeciwnika,) Organizator może podjąć decyzję o nałożeniu kar dyscyplinarnych w stosunku do drużyny (ujemne punkty, wykluczenie z rozgrywek) oraz zawodników (zawieszenie lub wykluczenie z rozgrywek). W sytuacji, gdy wskutek zachowania osób związanych z drużyną (np. kibice) dojdzie do zniszczenia mienia, osoby te są zobowiązane do pokrycia kosztów naprawy rzeczy zniszczonych.
- Zawieszenie zawodnika w danym spotkaniu skutkuje zawieszeniem go na wszystkich poziomach i w pozostałych drużynach grających w Lidze Fanów.
- Walkower oznacza porażkę drużyny nim ukaranej w stosunku 0:3 i odjęciem 1 pkt. Drużyna ukarana traci prawo do wszelkich rabatów udzielonych przez Organizatora w sezonie bieżącym oraz w sezonie następnym. Walkower można otrzymać za:
- niestawienie się drużyny na mecz w terminie wyznaczonym przez Organizatora
- grę nieuprawnionego zawodnika
- przerwanie meczu z powodu kar lub nieoczekiwanych zajść
VI. OBOWIĄZKI ORGANIZATORA ROZGRYWEK
- Organizator zapewni każdej drużynie występującej w Lidze Fanów:
- rozegranie w rundzie minimum 9 spotkań ligowych
- prowadzenie oficjalnej strony rozgrywek poprzez: uaktualnianie na bieżąco wyników spotkań, tabel, statystyk drużynowych i indywidualnych, terminarza, zamieszczania na stronie internetowej opisów meczowych, rozpatrywanie złożonych protestów
- tworzenie galerii foto
- wodę
- obsadę sędziowską
- apteczkę medyczną
- Za występ w Lidze Fanów Organizator przewidział następujące nagrody:
- drużyny, które zajmą I, II oraz III miejsce w danej lidze otrzymają: puchar, medale, sprzęt sportowy, Vouchery na usługi ZINA. Każda drużyna biorąca udział w rozgrywkach Lidze Fanów otrzyma pamiątkowy Puchar i szalik.
- z każdej z lig zostanie wybrany najlepszy bramkarz, najlepszy strzelec, kanadyjczyk, asystent, zawodnik i MVP, którzy zostaną uhonorowani pamiątkowymi statuetkami oraz sprzętem sportowym firmy ZINA.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Każdy uczestnik jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem oraz jego przestrzegania.
- Organizator ma pełne i wyłączne prawo interpretacji niniejszego regulaminu.
- Każda z drużyn zobowiązana jest do zachowania porządku i czystości na terenie obiektu, na którym rozgrywane są mecze Ligi Fanów.
- Na terenie obiektu obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu i innych używek oraz palenia tytoniu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w regulaminie jeśli uzna to za stosowne. W przypadku wycofania się z rozgrywek którejś z drużyn, Organizator nie przewiduje rozegrania dodatkowych meczów i zwrotu kosztów za nierozegrane mecze.
- Wszystkie wątpliwe kwestie dotyczące protestów, kar czy innych wykroczeń rozpatrywane są przez Organizatora.
- Każdy zawodnik przed przystąpieniem do rozgrywek Piłkarskiej Ligi Fanów powinien poddać się badaniom lekarskim stwierdzającym jego dobry stan zdrowia. Za niewykonanie badań i wynikających z tego powodu wypadków i konsekwencji prawnych odpowiedzialność spada na zawodnika.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za urazy medyczne w trakcie rozgrywania meczów. Zawodnicy posiadają świadomość, że w razie urazu nie mogą ubiegać się o odszkodowanie ze strony Organizatora rozgrywek.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności prawnej za wypadki wynikające z udziału w zajęciach osób chorych i wynikające z tego powodu wypadków oraz skutków przed, po i w czasie gry.
- Zawodnicy Piłkarskiej Ligi Fanów nie są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków podczas uczestnictwa w rozgrywkach piłkarskich.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na terenie obiektu sportowego.
- W kwestiach nieujętych w powyższym regulaminie obowiązują przepisy gry w piłkę nożną wraz z postanowieniami PZPN-u oraz okólnikami do tych przepisów.