USUŃ NA 24H
MENU LIGOWE
POZIOMY ROZGRYWEK
AKTUALNOŚCI
ROZGRYWKI
STATYSTYKI
FUTBOL.TV
TURNIEJE
WYWIADY
Eternis CUP
GALERIA
1 Liga
2 Liga
3 Liga
4 Liga
5 Liga
6 Liga
7 Liga
Regulamin

ZGŁOSZENIE DRUŻYN I ZAWODNIKÓW

  1. Drużyna może liczyć maksymalnie 15 zawodników, w sytuacjach wyjątkowych może być dopuszczona większa ilość graczy po uprzednim potwierdzeniu tego u Organizatora
  2. W turnieju mogą brać udział zawodnicy, którzy nie mają przeciwwskazań
  3. Kapitan jest zobowiązany zgłosić obecność zespołu na 30 minut przed pierwszym spotkaniem

TERMIN ROZGRYWEK

Mecze rozgrywane będą w dniu 8 września 2024 roku na obiekcie Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie -  ulica ul. Marymoncka 34 ( ARENA AWF boisko nr. 3 )

 

PODZIAŁ GRUPOWY

Drużyny w drodze losowania przeprowadzonego on-line zostaną podzielone na 12 grup po 6 zespołów. Po przeprowadzonym losowaniu nie ma już możliwości zmiany grupy, godziny rozgrywania spotkań grupowych.  

 

SYSTEM ROZGRYWEK

  • w godziny 08:30 - 11:30 - Grupa A, B, C, D
  • w godziny 11:40 - 14:45 - Grupa E, E, G, H
  • w godziny 15:00 - 18:00 - Grupa I, J, K, L
  1. Czas rozgrywania spotkań w grupach wynosi 10 minut
  2. Mecze w grupie rozgrywane są systemem „każdy z każdym” bez rewanżów
  3. Bezpośredni awans do dalszej fazy uzyskają po 2 najlepsze ekipy
  • Mecze rozgrywane systemem pucharowym, gdzie w końcowym rozrachunku na placu boju zostaną trzy najlepsze drużyny, które zagrają „każdy z każdym”.
  • W głównym finale zagrają 3 drużyny, każdy z każdym tworząc tym samym grupę finałową.   

 

SANKCJA KARNE

W rozgrywkach obowiązują indywidualne kary w postaci wykluczenia czasowego:
 

KARY INDYWIDUALNE

  • żółta kartka – 2 minuty (po stracie bramki, zawodnik wraca do gry)
  • kara za złą zmianę – 1 minuta (po stracie bramki zawodnik wraca do gry)
  • czerwona kartka – wykluczenie zawodnika na 5 minut, po tym czasie drużyna może uzupełnić skład innym graczem niż wykluczony (po stracie bramki zawodnik NIE wraca do gry)
  • druga żółta kartka, czyli w konsekwencji czerwona – 2 minut kary
  • jeżeli zawodnik otrzyma bezpośrednią czerwoną kartkę to nie może zagrać w następnym meczu. Jeśli był to ostatni mecz grupowy, zawodnik nie może zagrać w pierwszym meczu w rozgrywkach finałowych
  • druga czerwona kartka dla tego samego zawodnika podczas rozgrywek, eliminuje go do końca turnieju.
  • w przypadkach szczególnych sędzia lub Organizator może wykluczyć zawodnika do końca turnieju
  • jeśli w jednej przerwie w grze zostaną ukarani kartkami zawodnicy obu drużyn, to w przypadku straty bramki, żadna z drużyn nie uzupełnia składu.
  • bramkarz otrzymując kartkę normalnie schodzi z boiska i odbywa karę
  • drużyna tracąca bramkę uzupełnia skład tylko o jednego zawodnika

 

KARY DRUŻYNOWE:

  • za nagminne łamanie regulaminu i niesportowe zachowanie Organizator może wykluczyć drużynę z turnieju. Drużynie nie przysługuje zwrot kosztów wpisowego
  • jeśli w wyniku kar indywidualnych na boisku pozostanie mniej niż trzech zawodników jednej drużyny, to sędzia kończy mecz a drużyna zostaje ukarana walkowerem
  • W przypadku walkowera zostaje zatwierdzony wynik 5:0 lub wynik z boiskamomentu zakończenia zawodów, o ile będzie bardziej korzystny dla drużyny wygrywającej.

 

STROJE I PIŁKA

Drużyna biorąca udział w turnieju zobowiązuje się do występowania w odpowiednim obuwiu (najlepiej turfy lub lanki - zakaz gry we wkrętach) Mecze rozgrywane będą piłką nr 5 marki ZINA.

 

SĘDZIA

  • Każdy mecz będzie prowadzony przez jednego sędziego
  • Prawo zwrócenia się do sędziego podczas turnieju ma tylko kapitan
  • Wszelkie zastrzeżenia muszą być wnoszone do sędziego przed meczem, chyba że dotyczą spraw zaistniałych podczas jego trwania

 

LICZBA ZAWODNIKÓW UPRAWNIONYCH DO GRY W TURNIEJU

  • Do meczu przystępują drużyny 6-cio osobowe (5 + bramkarz)
  • Ilość zawodników rezerwowych jest ograniczona do 9 osób, co oznacza, że do meczu drużyna może przystąpić w 15-osobowym składzie.

OGÓLNE ZASADY GRY

  • Punktacja: zwycięstwo - 3 pkt., remis - 1 pkt., porażka - 0 pkt.
  • Bezpośrednio z rozpoczęcia gry można zdobyć bramkę
  • Piłkę, która opuściła boisko bramkarz musi wprowadzić do gry ręką
  • auty wykonujemy z ręki
  • rzut karny wykonujemy z 9 metrów
  • Odległość przeciwnika od piłki przy rzucie wolnym/rożnym to 5 metrów
  • Zmiany dokonywane są w sposób lotny tzn. bez zatrzymywania gry. Zawodnik musi zejść i wejść na boisko we własnej strefie zmian. Zmiana musi być dokonana tak by na boisku było nie więcej niż 6 graczy
  • zabroniona jest gra wślizgiem w pobliżu zawodnika drużyny przeciwnej. Wszystkie przewinienia, gdzie po wślizgu następuje kontakt między zawodnikami będą karane rzutem wolnym bezpośrednim, a w polu karnym rzutem karnym. Dopuszcza się grę wślizgiem w celu ratowania piłki wychodzącej aut, zmierzającej do bramki czy jako próba zablokowania strzału. Jeżeli w momencie wślizgu następuje przewinienie, ale nie ma kontaktu między graczami - sędzia dyktuje rzut wolny pośredni.
  • w przypadku remisu w fazie pucharowej, następuje seria rzutów karnych po 3 karne.

 

KOLEJNOŚĆ MIEJSC W TABELI

  • ilość zdobytych punktów
  • wynik bezpośredniego pojedynku
  • w przypadku trzech (lub większej ilości) drużyn z taką samą liczbą punktów, decyduje tzw. „mała tabela”
  • lepsza globalna różnica bramek z całej grupy
  • rzuty karne

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Wszyscy uczestnicy turnieju grają na własną odpowiedzialność. Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za stan zdrowia poszczególnych zawodników oraz ewentualne wypadki losowe, jakkolwiek do dyspozycji będą oczywiście zamrażacze, plastry, tejpy, woda utleniona czy opatrunki. Zabrania się spożywania na terenie obiektu napojów alkoholowych oraz palenia papierosów.